20:48:00

Peeling chemiczny, czyli serum z kwasami AHA za mniej niż 22 zł

"Żal drąży duszę grun­towniej niż kwas solny."
Erich Maria Remarque

Tym razem nie o kwasie wypływającym z duszy, a o kwasie na skórę... 

Kwasy AHA, czyli alfa – hydroksykwasy są polecane do pielęgnacji skóry dojrzałej oraz trądzikowej. Złuszczają naskórek, wyrównują koloryt, zmniejszają pory. Jednak ze względu na swoje dosyć silne działanie (wszystko zależy także od stężenia kwasu) podczas ich stosowania powinny uważać szczególnie osoby posiadające bardzo wrażliwą oraz naczynkową skórę. Sama zmagam się miejscami z problemem naczynek, a więc na te miejsce nie stosuję produktów z kwasami AHA. W pozostałych obrębach jednak... produkty z kwasami AHA bardzo często towarzyszą mojej nocnej pielęgnacji twarzy. 


Ale... niestety nie należą do produktów tanich, a te tańsze zazwyczaj wcale złuszczająco  nie działają (i tu mam np. na myśli serum Nocna Mikrodermabrazja z Perfecty, które kosztowało ok. 30 zł, a w moim przypadku nie złuszczało w ogóle... może się czepiam?). Wyjątek stanowi Le Cafe de Beaute - Serum do Twarzy z Kompleksem Kwasów Owocowych, który bardzo dobrze działa, choć kosztuje w Drogerii Skarby Syberii trochę ponad 20 zł. Co prawda nie zaskakuje ilością produktu (30 ml), ale świetnie działa! A do tego już na pierwszy rzut oka widać, że ma ładny skład (od początku: Aqua, Lavandula (Lavander) Extract (ekstrakt lawendy), Rosmarinus (Rosemary) Extract (ekstrakt rozmarynu), Citrus Bergamia (Bergamot) Extract (ekstrakt bergamotki), Vitis Vinifera (Grapeseed) Oil (olej z pestek winogron)....). 


  • Ekstrakt lawendy - działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie, wspomaga pracę gruczołów łojowych.
  • Ekstrakt z rozmarynu – zmniejsza obrzęki, działa odmładzająco, poprawia przepływ krwi w skórze i proces odprowadzania toksyn
  • Ekstrakt z bergamotki – posiada właściwości tonizujące i oczyszczające
  • Olej z pestek winogron - wspomaga odtwarzanie wewnątrzkomórkowych procesów metabolicznych w skórze, ma działanie regenerujące, pomaga zachować skórze elastyczność.
  • Witamina E – jest pogromcą wolnych rodników
  • Kwas jabłkowy – działa nawilżająco i rozjaśniająco
  • Kwas cytrynowy - wyrównuje koloryt, głęboko oczyszcza i ściąga pory, a przy tym wygładza skórę
  • Ekstrakt z limonki - rozpuszcza martwe komórki, pozostawiając skórę gładką w dotyku. Doskonale radzi sobie także z rozszerzonymi i zanieczyszczonymi porami, oczyszczając je i ściągając. Posiada właściwości antybakteryjne i łagodzące (np. wypryski)
Le Cafe de Beaute - Serum do Twarzy z Kompleksem Kwasów Owocowych stosuję zgodnie z zaleceniami na noc. Bardzo szybko zauważyłam delikatne złuszczanie się naskórka. Nie zależało mi na dużym stężeniu kwasów, bo moja skóra jest dosyć delikatna i nie chciałam jej w ten sposób "torturować", a jedynie delikatnie odświeżyć, więc ten produkt spełnił moje oczekiwania. Rozszerzone pory na skutek przygód z łojotokiem jeszcze z czasów dzieciństwach zaczęły się zmniejszać, a wszelkie drobne przebarwienia zniknęły. Serum z kwasami  sprawdziło się u mnie bardzo dobrze, czyniąc moją skórę odświeżoną, oczyszczoną i delikatną – usunęło z niej wszelkie niedoskonałości, a nawet poradziło sobie ze zrogowaceniem, które miałam na policzku (z tytułu nadużywania promieni słonecznych). Nie jest agresywne, a jednak działa. Jestem pewna, że w mojej łazience pojawi się jeszcze niejedno opakowanie tego produktu! 

Moja ocena: 5/5

48 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie doceniałam kiedyś peelingów, a teraz nie potrafię bez nich dbać o moją skórę:-)

      Usuń
  2. Niestety nie dla mnie bo mam wrażliwą skórę.

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba nie produkt dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest delikatny...może warto choć trochę spróbować:-)

      Usuń
  4. Produkt nie dla mnie, bo aktualnie chodzę na kwasy i więcej kwasów nie jest mi potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje się odpowiedni dla mnie. :-) Rozejrzę się za nim :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jego działanie wywoła Twoje zadowolenie:-))

      Usuń
  6. WOW! brzmi fantastycznie, musze go sobie zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio bardzo polubiłam maski i pielęgnację z dodatkiem kwasów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też stosunkowo niedawno i bardzo zadowolona jestem z podjęcia tej próby:-)

      Usuń
  8. Skład rzeczywiście bardzo przyjemny, ciekawa jestem jak by się u mnie sprawdziło to serum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki,żeby dobrze Ci się sprawdziło i ta próba była nie była niepotrzebnym wydaniem pieniędzy:-)

      Usuń
  9. Bardzo interesujący produkt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepozorny taki, a dobry...dla mnie szczególnie:-)

      Usuń
  10. Lubię kosmetyki z tej serii, muszę wypróbować i ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze o tym nie słyszałam. :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam się przydać, pisząc o nim:-)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę i życzę przyjemnego stosowania:-)

      Usuń
  13. Nie znam, zapisałam i na pewno się skuszę przy okazji zakupów kosmetycznych :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również bardzo serdecznie i życzę skutecznego stosowania:-)

      Usuń
  14. Fajnie, że o tym piszesz, bo nie potrafię znaleźć dobrego peelingu. Może ten będzie odpowiedni i dla mnie:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby był, bardzo sobie tego Tobie życzę. Trzymam kciuki za Twoje z niego zadowolenie:-)

      Usuń
  15. Brzmi ciekawie muszę o nim pamiętać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może okaże się, że będzie dla Ciebie dobry. Oby tak się stało przy jego zastosowaniu:-))

      Usuń
  16. Kwasy mają bardzo dobry wpływ na moją skórę, więc chętnie się skuszę na taki peeling :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonałam się, że niezwykle wygładzają i odmładzają skórę. Teraz nie wyobrażam sobie, że mogłabym ich nie stosować:-)

      Usuń
  17. ja mam wrażliwą skórę, więc wolę go unikać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak twierdzisz, to lepiej nie ryzykować. Każda z nas najlepiej wie, co jest dla niej odpowiednie:-)

      Usuń
  18. Ja juz teraz odstawiam kwasy na bok bo słońce coraz mocniej operuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są ostatnie chwile na ich stosowanie...u mnie ciągle pada deszcz:-)

      Usuń
  19. Chyba się skuszę i kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko szybko, bo wiosna i słońce blisko...choć chwilowo deszcz:-)

      Usuń
  20. Jedynym produktem z kwasami, jaki odważyłam się zastosować, był tonik z kwasem migdałowym marki Norel. Ładnie rozjaśniał przebarwienia, ale stosowany codziennie lubił przesuszać moją skórę, także odpuściłam. Ta marka ma bardzo porządne składy, ostatnio kupiłam od nich filtr przeciwsłoneczny i jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, taki filtr przeciwsłoneczny to teraz będzie jak najbardziej na czasie...wiosna, słońce, opalanie...przypomniałaś mi, że muszę się za czymś takim rozejrzeć. Dzięki bardzo:-)

      Usuń

Copyright © Stara Kobieta... i ja , Blogger